Kapitel 21 En mistels förmåga

De senaste dagarna snöade det och nu låg minst en halv meter snö utanför gården. Brooke kunde inte vara lyckligare. Varje dag efter jobbet spenderade hon utomhus tillsammans med Noen. Hon ville visa Noen allt roligt man kunde göra med snö. Först ut var att göra snögubbar. Brooke visade Noen hur man skulle göra.
- Så du ser hur lätt det är att göra en snögubbe, sa hon log stolt medan hon tittade på sin nygjorda snögubbe.

Noen studerade Brookes snögubbe och försökte sig sedan på att göra en egen. Tio minuter senare stod de och beskådade den. Den blev inte riktigt som Brookes. 
- Hmm, jag sa visserligen att man får klä snögubbarna efter eget behag men det här hade jag inte förväntat mig, sa Brooke och smålog.



När de var nöjda med göra snögubbar så hjälptes de åt att göra en igloo. Brooke var först in och blev fascinerad över hur rymlig den var. 
- Vänta här jag fick just en idé, sa hon och gick in i huset. Hon kom tillbaka med sittunderlag och två koppar varm choklad.  Vad vore inte livet utan varm choklad sa hon och log mot Noen.



Senare under kvällen började det närma sig julklappsutdelning. Medan Brooke var och hämtade de sista julklapparna skyndade sig Roxanne att sätta upp en misteln i vardagsrummet där utdelningen skulle ske.  Det var på hög tid att Brooke och Noen tog steget fullt ut. Roxanne visste hur Brooke var med traditioner så nu skulle hon inte komma undan. Det var en alldeles utmärkt plan. 



Under utdelningen muttrade Roxanne för sig. Hon hade inte lyckas få Brooke under misteln ännu.
- Vad är det Roxanne? sa Brooke undrande.
- Va? Nej det är inget. Jätte fina presenter, sa hon och tittade på misteln. Sedan fick hon syn på bokhyllan och fick en idé. Du Brooke vad hette den där boken du tyckte så mycket om? Jag funderade på om jag kunde få låna den?
- Du tänkte på Borta med vinden. Visst får du det, sa hon och gick mot bokhyllan för att hämta den.
- Men ser man på. Du står under misteln. Noen eftersom du är enda killen här får du ge henne en kyss.
- Va, en kyss av Noen? Roxie..sa Brooke nervöst.
- Det är en tradition när man står under misteln. Finns inget jag kan göra och vad kan en kyss skada, sa Roxanne och log i hela ansiktet.

Brooke kunde inte säga emot och stod där och väntade på Noen. Hon kände hur hon blev torr i halsen, lite kallsvettig och nervös i magen. Vad är det med mig egentligen? Det är bara en kyss. En liten kyss, det är inget märkvärdigt. Å, nej nu kommer han...Ok,ok jag är redo...nej vänta...jag...

När deras läppar möttes försvann alla hennes tankar. Allt runt omkring de försvann. Det kändes som om hon svävande på moln och det pirrade till i hela hennes kropp. Hon kom på sig själv att önska att kyssen aldrig skulle ta slut, att detta ögonblick skulle fortsätta för evigt.



Men som med allt annat tar ögonblicket slut. Trots det stod de kvar och tittade in i varandras ögon. Ingen av de ville vara den första med att titta bort. 



- Wow, det där blev bättre än vad jag trodde, sa Roxanne häpet. Kan vi nu vara vuxna nog att inse fakta. Noen gå ut på dejt med Brooke och Brooke du säger ja. Jag tar hand om Mika. Roxanne skickade ut de båda och lyssnade inte på några protester.

De stod förvånade utanför ytterdörren och försökte tänka på vad som just hände. Noen hämtade sig först.
- Ser ut som du och jag ska på dejt, sa han och gav henne sin högra arm.
- Ser visst ut så, sa Brooke tog tag i hans arm.



De bestämde sig för att fara till Mickes krog. Väl där tog de var sin drink och satte sig och lyssnade när andra sjöng karaoke. När det blev ledigt frågade Noen Brooke om hon inte ville sjunga tillsammans honom. Det ville hon mer än gärna och drog fort upp honom.



Från början var de båda lite blyga men efter tag slappnade de av och svängde vilt omkring sig.



De hann inte ens kliva av scenen innan de drogs mot varandra med en kyss. Att andra börjat sjunga på scenen brydde de sig inte om.


Vad vore en dejt om man inte tog ett romantiskt foto. Något som Brooke velat göra länge men när hon var med Nathan hade han alltid sagt att han inte behövde något bevis på deras kärlek. Brooke hade blivit besviken och till slut slutat tjata om det. Så när Noen frågade om de skulle ta några kort hade hela hennes ansikte lyst upp.



- Hmm, jag vet inte Brooke. Jag tror vi får lov att ta om. Du blev alldeles för snygg här så jag behåller de här korten själv, sa han log ett charmigt leende och drog in henne i fotobåset igen. Efter några korttagningar senare satt de och spelade lite domino men det gick inte så bra för någon av de.



- Nej, nu ger jag upp, sa Noen.
- Ger du upp redan? Du har inge vidare tålamod du, sa hon och log.
- Hehe, jo men jag tycker jag har varit för långt bort från dig länge nog, sa han och ryckte upp Brooke på fötter och tog lite danssteg med henne.



De var på Mickes krog enda till stängning. Innan Brooke skulle gå in i huset blev hon överraskad av en bukett röda rosor. 
- När köpte du de här?
- Vadå köpte? Jag drog upp de från marken givetvis, sa Noen.
- Hur kan du göra så?
- Brooke återigen så är jag en plantsim. Det har sina fördelar, sa han smekte hennes kind.



Brooke blev tyst en stund innan hon drog med sig Noen till igloon de byggt under dagen. 
- Brooke är du verkligen säker på det här?
- Jag har aldrig varit mer säker på något annat än det här, sa hon kysste honom.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar