Kapitel 16: Kära Nicki

Kära Nicki,

Först och främst vill jag be om ursäkt för att jag inte skrivit till dig men det har varit mycket på gång i mitt liv. Alla dina brev har kommit fram till mig och jag har tänkt att svara på de men har inte riktigt haft orken till det. Jag lever men inte så mycket mer. Det är slut mellan mig och Nathan. Jag var blåögd som trodde på honom, men inte så mycket jag kan göra åt nu. Det är så lätt att vara efterklok. Men tiden med honom har fört med sig något gott, jag har nu en dotter. Du skulle bara se hur söt hon är och så liten. Hon känns nästan som luft när jag håller henne i min famn. Jag kan inte förstå att hon är min, min lilla ängel.


Här har du min lilla Mikasa.




Som sagt så är det mycket som har hänt att jag knappt vet var jag ska börja riktigt. Det har dykt upp en betydelsefull vän i mitt liv. Utan honom skulle jag aldrig ha klarat uppbrottet från Nathan. Jag vet inte hur jag ska säga det här men......han är ingen sim. Han är en plantsim som i vanliga fall lever bland växterna.  Jag vet att  det låter som att jag bara hittar på men det är svårt att förklara. Jag skickar med en bild istället. En bild säger mer än 1000 ord, brukar man ju säga.


Här är han och matar Mika.




Du undrar säkert varför det kommer gräs efter honom. Ärligt talat vet jag inte hur det är möjligt, det enda jag vet är att det försvinner av sig själv efter ett tag. Det är ett mysterium för mig. Men han är ju ingen vanlig sim heller. Han heter Noen förresten. Han är helt underbar med Mikasa och tar gärna över när jag behöver en paus. Han är som en ängel från ovan. Eller rättare sagt en ängel från jorden :D. Ja du måste ju se hur han "sover". Du kommer inte att tro dina ögon. Det är visserligen en gammal bild men du ser det ju ändå. Noen är växten i mitten av bilden. Visst är det coolt? Eller ja jag blev ganska skärrad första gången innan jag insåg att han var ofarlig och så. Men nu tycker jag det bara är fränt.




Jag tycker vi borde ses. Du vet där vi brukade ha semester när vi var små? Jag tycker vi ska ses där om 1 år. Då har min lilla flicka hunnit bli lite över 1 år. Jag ser fram emot att få se dig. Det har varit tomt utan dig.


Massa kramar

Din lillasyster Brooke :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar