Kapitel 8: Kära Nicki

Hej Nicki,

Du får ursäkta att det tagit ett tag sen förra brevet. Jag har äntligen träffat Nathan :D. Han är fortfarande så förbannat snygg. Jag blir alldeles knäsvag av att bara se honom. Vi har träffats nästan varannan dag i drygt en månad. Nu tänker du säkert på hans familj men du behöver däremot inte oroa dig. Han ska skilja sig. Vi väntar bara på ett bra tillfälle för honom att ta upp det. Under den här månaden har jag varit så lycklig, men varje gång Nathan lämnar mig för att fara tillbaka till sin familj hör jag alltid någon säga elaka saker om Nathan. Jag har letat hysteriskt efter den personen men jag ser aldrig någon. Jag menar hur kan man säga att han ljuger för mig eller manipulerar mig. Han skulle aldrig göra något sådant för han älskar mig. Den personen ska bara vänta tills jag får tag på den.

När jag inte är med Nathan jobbar jag för fullt. Tidigt på morgonen till sent på kvällen, men allt slit har äntligen lett mig till min efterlängtade befordran till en detektiv. Jag fick även en egen bil, snacka om att bli bortskämd ;P. Nu får jag ta mig an stora fall :). Jag har även byggt ut huset, så nu har jag fyra rum och kök. Jag har visserligen inte haft råd att inreda alla. mycket av mina pengar gick åt till ombyggnationen så jag har som bara fixat i ordning ett sovrum, två badrum, köket och en liten matsal. Jag skickar med  lite bilder. 



Så här ser huset ut i den nyblivna hösten. Det återstår som sagt att inredda de flesta rummen. Sedan ska jag ta tag och fixa någon trädgård.



Jag spenderade en hel del pengar på mitt kök. Är inte helt klar men nästan. Du kanske funderar på alla dessa blommor i köket. Jag har fått alla av Nathan :D.




Min matsal är inte inrett klart men jag har i alla fall ett matbord.




Mitt sovrum. Har inget där förutom min säng och ett sängbord än så länge. Möbler är ju inte det billigaste tyvärr.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar